zaterdag 16 maart 2024

100 dagenboek blad 15 en 16

Deze zomer waren we in Marken en belandden in een klein museumpje over de Marker klederdracht. We kwamen er aan de praat met een vrijwilligster. Zij kon ons van alles over de klederdracht gewoonten op het vroegere eiland  vertellen. Ik zag allerlei stukjes band te koop liggen. Ze zei dat dat allemaal van haar moeder was geweest. die maakte indertijd nog haar eigen dracht. Voor mij een leuk aandenken aan dit levendige gesprek.
Het krijgt een plekje in de boekje, eenvoudig de bandjes opgenaaid en wat siersteekjes in rood.




groetjes, Conny

 

13 opmerkingen:

Elizabeth zei

Prachtig! En tegelijk zo'n leuk aandenken...

miekequilt zei

Wat een prachtig band. Je hebt het mooi gevlochten en nu is het een fijne herinnering.

Frederika zei

Wat prachtig die bandjes. Een leuk aandenken. Je hebt ze op een leuke manier een plaatsje gegeven in je boek. Ik kijk elke keer weer naar je pagina's uit. Zo inspirerend
Groetjes Frederika

Janny zei

Leuk hoe je de bandjes verwerkt hebt.

marga zei

Dat wordt een hele mooie bladzijde in jou boekje. Hele lieve bandjes.
Groeten
Marga

Josephine zei

Prachtig, wat een fraaie sprekende badjes zijn dit, en leuk
datje ze gevlochten heb. Plus de mooie herinneringen die
passen perfect in dit boek in wording.

Je blog is een beetje uit balans wat de maten betreft, door het
extra groot formaat van de foto aan de rechterkant zit er nu
aan de onderkant een lange schuif. Denk dat dat niet jou
bedoeling is, of vergis ik me daarin???

conny's quilts en creaties zei

Ik begreep even niet wat je bedoelde maar op de internetversie zie ik het Geen idee hoe die foto daar komt dank dat je het meldt, eens zien of ik het op kan lossen.

Hannie de Beer zei

Een leuk idee voor de dagboek bladzijden, met de mooie sierbandjes weer heel apart en een fijn aandenken….

Knutselpret zei

Dat wordt weer heel mooi

Anoniem zei

Folklore sierbandjes op een creatieve manier vast gezet in een boekje,mooi.
Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

juffrouw Ooievaar zei

Wat een mooi band en super dat ze in je boekje komen.
Weer hele mooie bladzijdes.
Groetjes Anita

Dientje zei

Wat een leuke herinnering. Die bandjes zijn al mooi en dan zo gevlochten. Groet, Dientje

Gonda Westra-Steursma zei

Mooie bandjes als herinnering in je boek.