maandag 4 maart 2024

Creëer een Collage, doe je mee?

 Creëer een collage

Doe je mee?



Ineens was het idee geboren nadat ik een leuk filmpje op you tube zag van Lisa Goddard.
Zij maakt met 4 "ingrediënten" een collage. Elke week een nieuwe. (nu met link)

Ik bedacht dat ik mezelf kan uitdagen door van te voren een heleboel woorden te bedenken en dan middels loting er steeds 4 te pakken en dan die woorden in een collage uitwerken. 

Mmmm...Als ik dat nu eens voor 10 x doe?

En..... er zijn misschien wel andere bloggers die mee willen doen???

Een paar jaar terug waren er de alfabet-collages.
Met Elizabeth doen we momenteel elke vrijdag een recept, als we nu eens 10 weken op woensdag een collage laten zien?

Mijn brein kookt en borrelt. 
Aan de slag!

Ik schrijf 10 kleuren op een geel briefje


Een andere categorie ingrediënten of onderdelen op roze.


Nog een reeks witte blaadjes met woorden.


Ik maak een planning en werk de loting uit van de verschillende onderdelen per collage.


Spelregels

Ik geef de opdrachten voor 10 weekcollages in een keer zodat je in je eigen tempo kunt werken.
We starten daarmee op: woensdag 20 maart 2024
Elke woensdag vanaf 27 maart tot en met 29 mei laat je jouw weekcollage zien op je blog. 
(of je stuurt mij een foto als je zelf geen blog hebt)
Je bepaalt zelf waarmee je je collages gaat maken, alles mag, alles is goed.
En kun je een keer niet dan is dat geen probleem.
Geef je op in de reacties hieronder!

Wie heeft zin in deze creatieve uitdaging?
"Hoort zegt het voort!"
groetjes, Conny


16 opmerkingen:

Knutselpret zei

Leuk idee en ik ga er over denken.ik doe eigenlijk maar 2 posten per week op dinsdag en vrijdag. Maar wie weet

Judy zei

Niet voor mij, maar ik ga wel volgen wat iedereen gaat maken.

miekequilt zei

Leuk idee Conny. Maar ik denk ( nee ik weet) dat de tijdsdruk me gaat nekken.

Kitty zei

Leuk, ik wil wel een poging wagen maar dan met papier. Ik kan alleen niet beloven dat ik elke week meedoe.

Elizabeth zei

Ik las vanmorgen vroeg je blogpost al op mijn telefoon... En ik dacht; nee-ja-nee-ja- toch maar wel - misschien wel heel goed idee...!
En ja hoor, ik ga meedoen. Misschien is dit wel goed om uit mijn papierdip te komen!
Ik ben heel benieuwd naar je lijstje, want dan kan ik alvast gaan nadenken...

Janny zei

Net als Elizabeth twijfelde ik, wel of niet meedoen, maar vooruit, laat ik het maar doen. Eén keer per week moet lukken.

Marthy zei

Voor dit soort dingen ben ik niet in de wieg gelegd maar wel voor het Recept van de Week. Dus daar laat ik het maar bij. Veel succes!

Dientje zei

Leuk idee. Ik ga het wel volgen maar doe niet mee. Groet, Dientje

Frederika zei

Wat een leuk idee. Ben benieuwd wat iedereen er van gaat maken. Volg met spanning

Josephine zei

Gisterenavond zag ik je post al voorbij komen, en keek een paar keer. Jammer dat je de link van Lisa Goddard niet aanklikbaar in je post hebt geplaats want ik was heel benieuwd waar jij zo enthousiast van werd. Natuurlijk heb ik wel de nodige filmpjes van haar bekeken en zie steeds de zelfde wijze van werken. Maar ik neem aan dat je blij werd van het concept met 4 ingrediënten één collage maken per week [en niet zozeer van haar manier van werken] En dat is ook wel een mooie uitdaging inderdaad. Dus het lijkt mij ook leuk om mee te gaan doen. Hoop net als Elizabeth dat je het lijstje met de opdrachten voor 10 weekcollages snel aan ons laat weten zodat we alvast onze gedachten daarover kunnen laten gaan.

conny's quilts en creaties zei

@ Josephine (en Elizabeth, Janny en Kitty)
Het leuke vond ik naast werkwijze van Lisa Goddard vooral het idee om met 4 willekeurige woorden collages te maken. ik neem wel iets van haar werkwijze mee om van te leren maar ik ben geen fan om werkstukken van een ander te kopiëren. (bij het 100 dagenboek neem ik het idee mee en geef er een eigen invulling aan)
IK ga jullie straks alvast een pdf sturen met de woorden, dan kun je er vast over gaan nadenken. groetjes, Conny

LInk naar het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=KfVKGCXfIXw&ab_channel=LisaGoddardArt

conny's quilts en creaties zei

Je kunt nu bovenin het verhaaltje de link aanklikken. Misschien ook leuk ter inspiratie

Marjan zei

Hai Conny.
Wat een leuk idee! Maar toch, ik twijfelde en ik las in de reacties dat ik niet de enige was 😊. Maar wie weet kom ik door jouw initiatief wel uit mijn creadip!
Een poos terug heb ik een 'collageboek' gemaakt dat ligt te wachten op verdere invulling.
Wel zit ik in tijdnood, dus ik zou het heel fijn vinden als je me de PDF snel kunt mailen?
Dank alvast!
Groetjes Marjan

Dulance zei

Hi ik doe graag mee met papiercollage
Dulance@outlook.com
Groetjes Christine

Adriaantje zei

Leuk, ik ga ook meedoen, op de valreep!

alma.heijenk@gmail.com zei

lijkt me super leuk om mee te doen kan dat nog?
groetjes Alma