zondag 3 maart 2024

100 dagenboek 9

Voor bladzijde 9 ga ik weer een proefje maken nav een stitchclub les, ditmaal van Natalya Khorover uit New York. Ik had nog wat lessen van 2022 in te halen en dit was er een van.

Het idee is om met heel kleine snippers stof te spelen en zo een ondergrond te vullen. Ik had nog een restlapje dat daar mooi voor kan dienen, daar ga ik niks anders meer mee doen.


Zo ben ik er wel tevreden mee, mooie warme kleuren.


Hier en daar leg ik net als de docent, wat tule over de kleinste snippers. Grappig dat paars hier het beste paste, het moet wat opgaan in de achtergrond.
Maar misschien ook niet zo gek: rood met blauw mengen levert bij t schilderen paars.


Daarna eindeloos veel spelden heel voorzichtig er in prikken om de snippers vast te zetten. Het lapje moet zo vlak mogelijk blijven liggen,


Kijk eens hoe klein dat lapje is....Ik ga  van links naar rechts alle snippers vastzetten met een rijgsteekje met bordeaux rood garen,


Het mini snijmatje komt nu eens goed van pas, ik kan het geheel steeds draaien zodat ik van rechts naar links kan rijgen, Pff best veel en secuur werk.


De laatste steekjes zijn gezet. Het lapje heeft nu erg veel textuur. Mijn boekje gaat zo een soort naslagwerkje worden van lessen die ik later misschien nog eens gebruiken kan,
Nu ga ik nadenken wat ik erop ga borduren. Natalya houdt van die New Yorkse brandtrappen maar daarvoor is dit lapje te klein, Het moet niet te priegelig worden.


Ik heb besloten dat het schetsen van een keukenstoel genoeg uitdaging is voor mij. Overtrekken en dan op de stof spelden.
Met heel grote steken borduren. Wat grappig is om te doen. Wel goed opletten dat de draadspanning goed blijft.


Dan nog het papier voorzichtig wegscheuren.


Gelukt, wel een grappige techniek om eens uit te proberen. Ik ben er nog niet uit of ik dat geel  nu een goede keuze vond. 


Blz. 9 is klaar, nog 11 te gaan.
Wordt  vervolgd.
groetjes, Conny

 

13 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een bijzondere techniek. Het zag er erg bont uit, maar door de stoel is het nu een hele mooie achtergrond. En dat geel heb je goed bedacht.

Judy zei

Ik vind de ondergrond prachtig! En het geel steekt goed af.

Floor zei

Zo leuk deze! Mooi die gele stoel.

Anoniem zei

De stoel lijkt los van de kleurige achtergrond te komen.Heel apart.
Fijne zondag.
Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

els zei

Wat een mooi werkstuk. Spannend die kleurige achtergrond en de gele stoel die los van de achtergrond lijkt te komen. Chapeau!

Janny zei

Wat een leuke manier om restjes te verwerken! Het geel is goed gekozen, ik denk dat andere kleuren minder zichtbaar zouden zijn.

Hannie de Beer zei

Mooi de stoel op de kleurige ondergrond. Een leuke techniek voor de restjes!

Yvonne zei

Ik vind het goed passen het geel van de stoel, het knalt er lekker uit nu. Echt weer een kunstwerkje wat je hebt gemaakt!

Dientje zei

Wat een leuke techniek. Het lijkt net of de bonte kleuren samensmelten. En die gele stoel vind ik goed gevonden. Deze lijkt los te staan van de achtergrond. Ik vind het een goed gelukte bladzijde. Groet, Dientje

Marthy zei

Wat een mooi eindresultaat, dat zou de bij de eerste foto's niet gedacht hebben.

Josephine zei

Dat is met dit formaat letterlijk priegelen, maar het is je goed gelukt.
Eigenlijk vind ik die achtergrond al een kunstwerkje op zich.
De gele stoel is een spannende toevoeging, en ik denk als je één stukje
van de rugleuning en iets aan de zijkant met een doorzichtig wit lapje
de kleuren wat zachter maakt dat het nog veel mooier over zal overkomen.
Als ik namelijk de foto bekijk waar het papier nog aanwezig is vind ik
de stoel heel spannend. Nou ja ,ik laat maar even mijn gedachten gaan.
Het geheel is zeker heel mooi!!!

Knutselpret zei

Heel mooi en die gele stoel doet het goed !!

Elizabeth zei

Echt handig en leuk om zo je in te halen lessen te combineren met dit project!
Ik vind dit een geweldig mooie pagina; hele mooie warme kleuren en dan die gele stoel... wow.. wat een effect!