woensdag 7 februari 2024

100 dagenboek 4

Bladzijde 4 uit het 100 dagen boek.

Ik haalde pas een stitchclub-les in: Alice Fox : Stitch with found objects. (dag 1 was nav les Monique Day-Wilde en dag 2 nav les Sue Stone) En ik realiseerde me dat dit boek-project natuurlijk goed te gebruiken is om proefjes van die lessen in te verwerken. Want alleen stofcollages spreekt me minder aan.

Dus ik dook in de bak met rare troepjes, gevonden, buiten, in de gereedschapskist en waar dan ook. Voor een andere les had ik wat doppen plat geslagen met een hamer, die kunnen ook meedoen. Dus aan de slag.


Dag 1

Vanwege het gewicht van dit soort voorwerpjes kies ik een bladzijde uit een stevige oude spijkerbroek. Ik legde eerst een aantal voorwerpjes neer en besloot wat wel en niet gebruikt gaat worden. (dat was een te donkere foto, dus die laat ik niet zien) 
Het metalen rondje met gat er in zit er vlot op. De dop is even lastiger, hoe ging dat ook alweer?


Dag 2

Na een hoop gepruts zit de dop er op, dat ringetje ging gelukkig weer wat vlotter.



Dag 3

De tweede dop (die met de sleutel er op) ging wat gemakkelijker en nog weer een ringetje. 
Die kleine ringetjes liggen nog los hoor.



Dag 4

Vandaag zette ik de drie kleine ringetjes en 't knoopje erop.


Dag 5

Nog wat siersteekjes toevoegen en klaar is het. 



Het resultaat.


Conclusie: Ik kan doorgaans best snel iets maken maar het is niet echt mijn ding om zo op tijd te werken. Ik ga die tijd  minder precies nemen of zelfs loslaten, ik doe het tenslotte voor mijn plezier. Elke dag niet te lang aan een bladzijde werken en het lijkt me ook  leuk er meer proefjes van stitchclub lessen in te verwerken. 

 4 bladzijden klaar en nog 16 te gaan.
Wordt vervolgd, Conny

10 opmerkingen:

Floor zei

Zeker niet fijn om "op tijd" te gaan werken.
Het is een hobby en niet werk voor de baas :-)
Ziet er leuk uit deze bladzijde, maar het lijkt me zo dik en zwaar. Met stofjes werken is vast veel fijner.

juffrouw Ooievaar zei

Het is weer een leuke en geheel andere bladzijde.
Ik zou doen wat bij je past, het gaat erom dat je lekker creatief bezig bent.
Afwisseling is altijd leuk, het gaat vast een heel mooi boek worden.
Groetjes Anita

miekequilt zei

Je bent weer goed bezig geweest. Gaandeweg merk je natuurlijk wat beter bij je past.

Dientje zei

Moraal is dus: raap alles op en gooi niets weg. Leuk dat je deze dingen kunt verwerken. Groet, Dientje

Janny zei

Lijkt me ook fijner om je eigen draai eraan te geven, zodat je niet hoeft te stoppen als je net lekker bezig bent.

Judy zei

Superleuk effect met die gevonden dingen!

Josephine zei

Het is weer een fraaie bladzijde geworden. De ideeën zijn eigenlijk
onuitputtelijk. Je kan alles laten komen zoals het op dat moment voelt.
Wat is het toch heerlijk hé als je dat van nature in je hebt. Soms denk
ik weleens zouden mensen die zoiets niet kunnen bedenken eigenlijk iets missen? Waarschijnlijk niet maar zeker weten doe ik het niet natuurlijk.
Op naar de volgende bladzijde...........

Hannie de Beer zei

Een goed idee om het werkje over meer dagen te verdelen , en met leuke kleine objecten is het fijn werken!
Succes!

Anoniem zei

Goed bedacht en de uitvoering ziet er weer mooi uit.Ben eigenlijk wel benieuwd wat er nog meer gaat volgen.
Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

Kitty zei

Het is een hele leuke pagina geworden! Wat je met een paar troepjes en een creatieve geest al niet kunt maken, echt knap!