zaterdag 17 februari 2024

100 dagenboek 6

Vanmorgen eerst een ommetje.  De zon schijnt en de vogels kwinkeleren.
Het is weer tijd om vogels te fotograferen.  Die foto's komen nog,  want ik moet ze eerst uitzoeken. 
Maar een vogel is wel het thema van de nieuwe  bladzijde in het 100 dagen boek. 


Bladzijde 6

Op deze bladzijde werk ik een eigen idee uit. Ik heb namelijk een paar leuke letter sjablonen voor het gelliprinten maar met een speciale permanente stift kan ik dat vast ook op stof gebruiken om als achtergrond te fungeren.

Dag 1

Ik heb zowel het lapje als de mal vastgetapet op de stof.
Met stift 08mm kleur ik voorzichtig de letters in.



Dag 2

Ik wil iets met dit grappige vogeltje.
Ik maak alvast wat schetsen.


De schetsen heb ik voor t gemak toch maar op vliesofix gestreken. (Ondanks de vorige ervaringen.) Ik gebruikte een met de gelliplaat geprint stofje voor het vogellijf en strijk het vogeltje en bloemetje vast.


Dag 3

En inderdaad ben ik in dezelfde valkuil gestapt. niet handig. Het is wederom een zwaar klusje voor mijn handen. De steekjes worden met moeite (en leve de vingerhoed) een voor een gezet, want de print is met dunne acrylverf (en dat is vrij hard en dik om doorheen te steken)
Ik troost me met de gedachte dat het maar een klein vogeltje is.


Dag 4

Het bloemetje stikken en een stukje van een oud kettinkje vast zetten. Fluitje van een cent.



dag 5

Een dagje vrij want het vogeltje is klaar. Hieronder nogmaals het resultaat.


Dit heb ik tot nu toe: bladzijde 1 tm 6. Wel een allegaartje nog als het zo bij elkaar ligt....Ik hoop de bladzijden straks in het boekje op kleur te kunnen ordenen. Ann heeft daar een mooi schema voor gegeven, dus hopelijk lukt dat ook .


Bladzijde 6 af, nog 14 te gaan.
Wordt vervolgd, Conny

 

9 opmerkingen:

Floor zei

Deze vogel is ook heel mooi geworden.
Wat je zegt, de kleuren passen nog niet helemaal bij elkaar, maar volgens mij maakt dat ook niet zoveel uit, je ziet ze straks toch niet allemaal tegelijk?
Ben benieuwd wat het volgende projectje gaat worden.

Frederika zei

Het is een mooie vogel. Jammer dat het zo stug is, maar je hebt het erg mooi gedaan.

Judy zei

Ook weer heel mooi!

Janny zei

Jammer dat het vastnaaien zo lastig gaat, maar het is wel erg leuk geworden.

miekequilt zei

Wat een mooie vogel. Het kleurt misschien niet bij elkaar, maar als je er een boek van maakt, zou je de lapjes ook allemaal dezelfde achterkant kunnen geven.

Josephine zei

Ook deze is weer heel geslaagd Conny, jammer dat door het gebruik van de
verf het naaien niet bepaald aangenaam verliep. Het resultaat is TOP!!!

Knutselpret zei

Goed gelukt het ziet er weer mooi uit

Elizabeth zei

Wat was het zaterdag heerlijk weer! Zo zacht en gewoon een beetje voorjaar...
Dat vogeltje was perfect om op zo'n dag te maken. Wel jammer dat het weer zo taai was voor je handen!

Kitty zei

Deze bladzijde met het vogeltje is ook weer erg leuk!
Ik vind ze allemaal mooi hoor, maar misschien inderdaad een beetje schuiven.