woensdag 28 februari 2024

In tijden van crisis: maak een boekje.

Zaterdag was het crisis met mijn oude moedertje en zat ik ineens in de ambulance met haar naar het ziekenhuis.  Mijn man in de auto er achteraan. 
Gelukkig liep het met een sisser af en konden we haar uren later terug brengen naar haar vertrouwde plekje in het verzorgingshuis. 
De dag erna speelt dan nog van alles door mijn hoofd en voor mij is de beste remedie dan wandelen en iets  gaan creëren. 
Dus de gelliplate en verf er bij en heerlijk vrijuit aan de slag.  


Op veel eerdere prints kwam nog een nieuwe laag. 
Laatst heb ik namelijk ook wat nieuwe sjablonen aangeschaft,  die ging ik nu uitproberen. 


Hoe meer prints, hoe meer ik mijn balans en rust hervond. Zo fijn dat dat zo werkt voor mij. 


Gistermiddag zocht ik wat karton en bedacht dat ik nog een stapeltje had meegenomen uit wat vroeger mijn moeders hobbykamer was.  Zij maakte kaarten.  Dit karton  door de helft was dan een mooie 12x12cm.


Mieke had laatst een erg leuk idee op haar blog dat mij nu goed van pas kwam. 
Aan beide kanten van het kartonnen  vierkant lijmde ik een print.


Gisteravond ging ik, toen de lijn gedroogd was,  twee gaten in elk blad perforeren en daarna met de zogenaamde slipstitch het boekje binden. Dus eerst op you tube naar het filmpje kijken dat Mieke noemde.


Wat een leuke en handige werkwijze.
T zat maar zo in elkaar.


Hier word ik blij van!


Kijk  maar even mee als je wilt.  Op sommige bladzijden maakte ik nog wat accentjes.


De voorzijde en de nieuwe mallen/sjablonen.















Achterzijde. 


En nog mooie restanten over voor toekomstige collages.


Met mijn moeder gaat het nu wel weer. Dat moeten we maar per dag blijven bekijken. 

Fijne week gewenst,  groetjes Conny

 

18 opmerkingen:

Bertiebo zei

Wat fijn dat je de narigheid op zo'n manier kan verwerken. En dan ook nog geweldige resultaten.

miekequilt zei

Wat een schrik voor jullie. Hopelijk is je moeder weer opgeknapt. In dit soort gevallen, die ik me van mijn ouders ook herinner, is het hebben van een hobby zo fijn. Je hebt een prachtig boekje gemaakt. Het dubbele blad met mensen vind ik prachtig.

Gonda Westra-Steursma zei

Wat een weer een belevenis en schrik. Fijn dat je op zo'n manier met de stress om kunt gaan. Werk je de spanning uit je lijf. Ook nog op karton van je moeder. Sterkte met je moeder...
Gr. G.

Kitty zei

Wat een zorg en schrik dan ineens. Maar gelukkig gaat het nu wat beter met je moeder en inderdaad, per dag maar bekijken...
Het boekje is in ieder geval erg mooi geworden. Het staat ook nog op mijn verlanglijstje :)

Frederika zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Frederika zei

Uff, gelukkig dat het met een sisser afliep. Een hele zorg. Dan is het fijn om een hobby te hebben waar je de stress een beetje kwijt kunt raken.
Een superleuk boekje trouwens. :-)

Judy zei

Gelukkig dat het goed afliep met je moeder. Dat zal een hele schrik geweest zijn. En mooi dat je de stress op zo'n creatieve manier kunt afreageren.

Knutselpret zei

Ai ai wat een zorg en ja dan is bezig zijn beter voor je dan stilzitten. Mooi boekje heb je gemaakt

Janny zei

Fijn als je dan een hobby hebt waarmee je weer rust in je hoofd krijgt, heel herkenbaar! Hopelijk gaat het goed met je moeder, je boekje is heel erg leuk geworden. Ik kan er ook geen genoeg van krijgen.

juffrouw Ooievaar zei

Oeps, dat is schrikken!!
Wat fijn dat we dan hobby’s hebben die ons weer rust geven en we weer verder kunnen.
Het is een mooi en gezellig boekje geworden de kleuren zijn lekker fleurig.
Hopelijk blijft het nu weer goed gaan met je moeder, sterkte.
Groetjes Anita

Elizabeth zei

Fijn dat je moeder na een paar uren weer naar huis mocht, maar wat kun je schrikken!
Je hebt een prachtig boekje gemaakt. Wat een mooie prints zitten erin.
Laat ik nu vanmorgen ook zoiets gemaakt hebben, maar minder decoratief als jij hoor... Ik hoop er vrijdag over te bloggen!

Dientje zei

Hektische tijd met je moeder, gelukkig geen opname in ZKH. Je hebt de stress goed verwerkt. Mooi boekje en prints. Groet, Dientje

Floor zei

Prachtig boekje geworden met zulke mooie bladzijden.
Wat fijn dat je op deze manier je hoofd even leeg kunt maken en de zorgen even los kunt laten.

Hannie de Beer zei

Wat een zorg ineens om je moeder. Gelukkig goed afgelopen ,maar oudere mensen zijn vaak heel kwetsbaar.
En een geweldige hoeveelheid mooie prints en erg leuk boekje!

Marthy zei

Wandelen in een stresssituatie begrijp ik volkomen, lekker. Maar iets gaan creëren zoals jij doet daar zou ik bloednerveus van worden.

Josephine zei

Dat was zeker even schrikken Conny, op die leeftijd kan er zo maar opeens
iets mis gaan, gelukkig dat het later weer goed ging met je moeder en dat
ze naar haar vertrouwde omgeving terug kon. Snap dat helemaal wat je
beschrijft, voor mij helpt dat ook heel goed om iets creatiefs te gaan
ondernemen om rustig in je hoofd te worden. Het resultaat is prachtig
geworden. Zelf heb ik toevallig ook van de week dat filmpje bekeken
waarin ze laten zien hoe de binding gemaakt kan worden. Eigenlijk
helemaal niet moeilijk alleen moet je het even weten zoals met veel
dingen gaat. Het zijn stuk voor stuk prachtige printen, en en het is een
fraai geheel geworden. Hoop dat het goed zal blijven gaan met je moeder,
sterkte daarmee.

Anoniem zei

Fijn dat je in tijden van grote zorgen om je moeder iets omhanden hebt om je gedachten te verzetten,ik kijk werkelijk mijn ogen uit wanneer ik het resultaat bekijk,zo kunstig gemaakt.De woorden:moeder,ambulance,sirene,wilde rit naar ziekenhuis…..bezorgen mij nog altijd kippenvel ook al is het 50 jaar geleden dat mijn moeder geheel onverwacht op 55 jarige leeftijd thuis een hartinfarct en hartstilstand kreeg op het moment dat ik met mijn twee kleine kinderen bij haar arriveerden om de schoentjes voor Sinterklaas uit te halen,ze overleed de andere ochtend.
Bij mij begonnen kort daarna de paniekaanvallen met hyperventilatie die mij meer dan 20 jaar plaagden voordat ik het onder controle kreeg.
Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

conny's quilts en creaties zei

Dat zijn heftige herinneringen Ger.