zondag 18 februari 2024

Vogels

Gistermorgen scheen de zon en voor de tweede dag op rij kwamen er 4 puttertjes (oftewel distelvinken) in onze voortuin. Zo goed en zo dichtbij heb ik ze nog nooit gezien.
Daar word ik echt heel blij van. Wat zijn ze prachtig van kleur!
(Je snapt zo wel dat mensen ze vroeger in een kooitje wilden stoppen.)
Ze eten de zaden uit de uitgebloeide knoppen van de zonnehoedjes. 
Juist om deze reden maak ik mijn tuin nooit winterklaar, ik ruim pas op in het voorjaar, we hebben daardoor altijd veel vogels in de tuin.

Vanuit mijn luie stoel kon ik op mijn gemak foto's maken.
Ik heb op mijn camera een mogelijkheid om een reeks foto's snel na elkaar te maken zo lang je de knop vasthoudt. Ideaal bij het fotograferen van beweeglijke vogels. 






Gistermorgen een heerlijk ommetje in de zon gemaakt, gewoon vlakbij huis.
De vogels zaten luid te kwetteren, ze waren ook blij met de zon.
Hieronder een sijsje met zijn mooie gele verenpak.


En na een paar jaar niet, zagen we weer een goudvinkpaartje. Hieronder meneer. 


En mevrouw. 
Echt lastig om ze er goed op te krijgen tussen de takken.


En zo tegen de blauwe lucht vind ik zo'n gewone huis-tuin-en-keuken ekster ook een plaatje.
(hoewel die elzenkatjes voor mijn allergie niet veel goeds beloven de komende tijd...)





De sneeuwklokjes staan nu overal vol in bloei.


Na zo'n ommetje voel je je heerlijk opgefrist.
Fijne zondag verder, groetjes Conny

9 opmerkingen:

Judy zei

Prachtige foto's vanuit je luie stoel! De vogels zijn lentestemming, merk ik. Ik zag een ekster takjes verzamelen. En mijn meesjes zijn weer terug op mijn balkon.

Hannie de Beer zei

Wat schattig die puttertjes En andere vogels zo vanuit je raam te zien!
Dat is echt genieten!

miekequilt zei

Wat leuk om zoveel mooie vogels in je tuin te hebben. Wij hoorden van de week de specht. Daar werden we heel blij van.
Ik heb ook altijd erge last van allerlei allergieën. Vorig jaar ben ik een paar keer bij een acupuncturist geweest voor neen behandeling hiertegen. Tot nu toe heb ik geen last, zou ik eindelijk iets hebben gevonden wat mij helpt.

Dientje zei

Wat genieten zo dichtbij. De foto's zijn mooi duidelijk. Ik vind het ook heerlijk om al die vogelgeluiden te horen tijdens het wandelen. Groet, Dientje

Anoniem zei

Kan het het puttertje niet meer zien zonder aan Carel Fabritius te denken.
Een schilder uit de Hollandse 17de eeuw met een geheel eigen stijl.Een distelvink zit, met een ketting aan zijn pootje,op zijn voederbakje.Distelvinken waren populair als huisdier,omdat je ze kon leren zelf met een miniatuuremmertje water uit een bakje putten.Vandaar dat ze puttertjes worden genoemd.
Leuk vermaak toch in een tijd dat TV niet bestond,maar heel de buurt wel kwam kijken.En nou komen bloggers allemaal naar jou mooie foto’s kijken😀
Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

Kitty zei

Wat een mooie vogeltjes en wat een gave foto's heb je ervan gemaakt.

Elizabeth zei

Wat heb je die mooie beestjes prachtig scherp tegen de blauwe achtergrond kunnen fotograferen!

Janny zei

Wat leuk zoveel vogeltjes in de tuin, prachtig op de foto gezet! Hier staan toch nog te weinig bomen (nieuwbouwwijk), we zijn al blij als we twee vogels zien.

Floor zei

Prachtige foto's gemaakt Conny.
Mooi dat je ook een flinke zoom op de camera hebt, zodat je ze vanuit huis ook dichtbij kunt fotograferen.