vrijdag 23 februari 2024

Vis

 Jeannet van blij dat ik brei  ( klik) organiseert een actie om vissen te maken in een handwerktechniek naar keuze.  Ze wil er een slinger mee maken tijdens de visserijdagen in Arnemuiden in juni.

Nu volg ik Jeannets blog al jaren en geniet van alle leuke brei- en haakideeën die zij daar altijd laat zien. Afgelopen zomer was ik even in haar winkel, omdat we nabij kampeerden kon dat.  Vanuit Groningen even heen en weer is geen optie.  

Ik bestelde een paar jaar(?) terug een patronenblad bij haar (Yarns nr 13.) Daar staat een vest in dat ik ooit nog eens hoop te breien, maar ook leuke vissen. 

Ik vind het leuk om een vis voor haar te maken als bedankje voor haar leuke blog.  Dus aan de slag.


Ik koos katoen garen in zon zee strand kleuren.  Even vergeten dat dat voor inbreien eigenlijk te stug is,
want na het eerste stuk zag ik dat in het patroon genoeg ruimte zit om de naam van haar blog in te breien. Dus meteen even uittekenen. 


Hihi. Ik heb er plezier in en de vis vorderde goed. 


Om de draad door te laten lopen als ik met de letters bezig was,  bedacht ik verschillende randjes voor de achterkant. 


De staart was nogal een uitdaging.  Meerdere malen uithalen en opnieuw beginnen, voor ik begreep hoe het moest. 
Maar dan heb je ineens een vis. 



Het is een flinkerd geworden.  Maandag ging hij op de post naar Arnemuiden.

 
Op woensdag stond hij op Jeannets blog, hij is  goed aangekomen!

Dus,  mocht je het ook leuk vinden een vis voor haar te maken,  zij is er blij mee.( Zie eerste link in dit verhaaltje)

En fijne dag gewenst.  Groetjes Conny



17 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een prachtige vis. Ik dacht er ook over om iets te maken maar dan met stof.

Elizabeth zei

Oh, wat gaaf dat je deze vis hebt gebreid! En dan ook met die tekst erop...
Ik ga snel even kijken bij Jeanet; misschien kan ik ook nog wel een visje maken voor haar!

Marguerite zei

Wat een super leuk idee

Anoniem zei

Dit leuke initiatief zal vast een vette vangst opleveren aan vis,waaronder die leuke van jou Conny.
Als ik zie op veel blogs wat voor moois er van de haak en breipennen komt kan het haast niet anders dan aanstekelijk werken.En wie wil er nou niet ‘n handwerkpakket winnen.
Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

marga zei

Wat een leuke vis is dat geworden. wat zal ze veel vissen ontvangen.
Daar zal ze zeker blij mee zijn.
Fijn weekend.
Groeten
Marga

Janny zei

Wat een kleurrijke vis, leuk!

Floor zei

Dat is een vrolijke gezellige knuffelvis geworden!
Voor het eerst dat ik een knuffelvis zie, maar hij/zij is wel lekker aan de maat.

juffrouw Ooievaar zei

Wat een leuk idee, dat gaat een mooie slinger worden.
Je vis is super goed geslaagd.
Groetjes Anita

Hannie de Beer zei

Eeen grappige vis is het geworden. Dat zal een bijzondere slinger worden!

Frederika zei

Wat leuk die vis die je voor haar hebt gemaakt. Erg orgineel, super geslaagd.

Josephine zei

Dat heb je snel voor elkaar Conny, en het is echt fantastisch leuk
geworden, geweldig ook met de tekst erop. Heel origineel!!!

Knutselpret zei

Wat een mooie vis echt heel kleurrijk. En een mooi formaat ik ga ook even kijken heb die post gemist. Ik volg haar ook al jaren. Ook voor mij te ver weg

Jeanet zei

Het is een prachtige vis en ik ben er heel blij mee. Deze hangt al te pronken in de winkel.
En dankjewel voor je oproep, ik hoop op veel prachtige, creatieve vissen!

Kitty zei

Het is een kunstwerk geworden, wat een leuke vis zo met die randjes!

Dientje zei

Ik zag de vis ook bij Jeanet voorbij komen. Leuk geworden. Groet, Dientje

Annie Kingma zei

Het is een mooi visje geworden , heel leuk weer eens wat anders.
Groetnis Annie

Gonda Westra-Steursma zei

Je vis is GEWELDIG leuk geworden!
En creatief, maar dat wisten we al dat je creatief bent.
groeten, Gonda