maandag 19 februari 2024

En nu waren het er 5!

Al een paar dagen is het raak: puttertjes in de voortuin. Vandaag zelfs 5.
Na de zonnehoedjes zijn ze nu aan de lavendel begonnen.
Ik kan er weer even voor gaan zitten in een luie stoel voor het raam: tuinvogeltv!




Tel maar eens, zie je ze alle 5?


Even weggevlucht naar de els aan de overkant van de straat.


We boffen maar hier aan de rand van het dorp. Tijdens ons ommetje langs de vaart vanmorgen  zagen we eerst een ijsvogel wegschieten. Die hadden we al lang niet meer gezien.
Daarna de specht, daar kijken we haast niet meer van op. Er wonen meerdere grote bonte spechten in de elzen aan de vaart, die zien we er geregeld, Maar het blijft een prachtig dier,

Twee dagen terug zagen we een goudvinkpaar in een boom.
Laten ze daar vanmorgen nu nog of weer zitten!
Het is nu gelukt ze herkenbaar in beeld te brengen. 
Ook al zo'n prachtig dier dat mannetje, met zijn knal oranje borst,


Het vrouwtje heeft heel bescheiden kleuren.


Fijne week gewenst, groetjes, Conny

 

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een geluk dat al die mooie vogels neerstrijken in jou omgeving en jij geniet van vogeltv😉
Het zijn ook prachtige vogels die puttertjes met hun kleurige verenkleed.De ijsvogel hoor je wel maar zien doe je ze niet zo vaak omdat ze vliegensvlug zijn.Ik kon ze op drie plekken in mijn leven goed bekijken op Kreta bij Swan Lake,Rio Formosa in Zuid-Portugal en op hoogspanningsdraden tussen houtenpalen op Sri Lanka.waar ze rustig op zaten.
Jij ook een fijne week vol van geniet momenten. Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

Hannie de Beer zei

Je bent een bofkont , met al dat moois in je tuin, Dat is echt genieten ! en wij genieten mee...
Je foto's zijn geweldig....

Judy zei

Dat is genieten, zo veel vogels in je tuin! En een ijsvogeltje zien, heel bijzonder!

marga zei

Prachtig om zo kort bij de natuur te wonen en vanuit de makkelijke stoel vogels spotten.
Groeten
Marga

Bertiebo zei

Leuk zeg. Ik ben geen kenner, ik zie eigenlijk alleen wat er zich in mijn tuin afspeelt en daar is het erg druk momenteel. Maar geen puttertjes

Floor zei

Wat heerlijk om dat vanaf je huiskamer te kunnen zien.
Hier meestal mussen en mezen, maar daar ben ik ook heel blij mee.

Gonda Westra-Steursma zei

Wat een mooie vogels buiten én in het huis. Heerlijke genieten.
groeten, Gonda

miekequilt zei

Wat een mooie vogels allemaal. Ik kan me goed voorstellen dat je hier steeds weer van geniet.

Annie Kingma zei

Mooie vogels genieten. De foto,s zijn prachtig.Groetnis Annie

Josephine zei

Dit is zeker puur genieten Conny, lijk me heerlijk om vanuit je
makkelijke stoel al die bedrijvigheid te kunnen aanschouwen.
Je voelt op dit moment al echt de lente in de lucht hangen, zoveel
gekwetter van allerlei soorten vogels, heerlijk!!!

Marthy zei

Wat ontzettend leuk, die puttertjes. Mooie foto's ook!

monne-floor zei

Leuk al de vogeltjes in de tuin en mooie foto's

Marguerite zei

Heerlijk genieten van alle mooie vogeltjes