woensdag 21 februari 2024

100 dagenboek 7

Bladzijde 7 (en 8) : mijn wandeling naar het dorp

Ik wandel zo nu en dan naar het dorp, heen en terug in totaal zo'n 4 a 5 kilometer
Even een klein boodschapje halen dat in mijn rugzak past of op bezoek bij mijn oude moedertje in het verzorgingshuis, dat ook in het centrum staat.
Ik kijk altijd (al mijn leven lang) veel naar de grond als ik wandel, ik ben zo iemand die anders over het minste oneffenheidje struikelt. (ik heb daar nogal een reputatie in) Wil ik rondkijken dan moet ik echt even stil staan. 

Op zo'n tocht viel me weer eens op hoeveel zwerfvuil er op straat ligt. Ik daagde mezelf uit om klein grut dat maximaal een meter links of rechts naast mijn pad ligt mee te nemen. Daar kan ik vast wel mee.

Moet je kijken wat ik vond!

Dag 1

De afwas,
Ik heb alle bruikbare rommeltjes verzameld. Eén eng ding heb ik gauw weggegooid. Een soort tubetje, in het afwaswater begon daar ineens een lampje in te knipperen. Wat is dat dan? Bizar! Maar dat ga ik toch maar niet gebruiken....



Eerst maar eens schoonmaken met afwasmiddel en kwast.


Dag 2


Op een stukje wit laken schreef ik met een sjabloon  "mijn wandeling" en "naar het dorp"
Ik speld beide strookjes op stevige stof.
 Twee bladzijden gaan 1 verhaal vertellen.


Ik zet het strookje vast en maak een foto van de goedgekeurde compositie. Die foto kan ik steeds raadplegen om te weten waar ik welk stukje wilde hebben.


Sommige vondsten zetten je aan het denken. Welk verhaal hoort er bij noodanticonceptie? Een jonge vrouw in nood, op straat die pil genomen?....



Dag 3

De eerste voorwerpen zitten er nu vlot op. Ik werk met zwart en rood borduurgaren.
De noodanticonceptie strip was in zijn eentje te groot, dus stuk afgeknipt. Met rood garen een stukje van een gebroken spiegel (uit de berm) vast gezet.


Dag 4

De laatste voorwerpen zitten er op. 

Op dag 5

zette ik nog wat laatste steekjes.


Al 7 bladzijden klaar en nog 12 te gaan.
Wordt vervolgd, Conny

 

15 opmerkingen:

miekequilt zei

SUPER! Wat een geweldig leuk idee. Ik zie ook altijd van alles liggen, maar neem nooit iets mee omdat ik weet dat ik dan nog meer moet/wil/ga maken. Maar als je het voor een collage gebruikt is het een afgepaste maat. Heel leuk om te zien hoe jij er weer mee aan de slag gaat.

Hannie de Beer zei

Een echt goed idee! Ik gebruik ook veel frutsel en zo ,maar het is een goed idee om ook eens op straat rond te kijken!

Frederika zei

Wat een super idee. Er ligt vaak genoeg waar we inspiratie uit kunnen halen. Leuke bladzijden zijn het geworden.

Janny zei

Wat een grappig idee, ik zie onderweg ook wel eens iets maar heb nog nooit de neiging gehad om het mee te nemen.

Judy zei

Wat een superleuk idee! Ik ben een opraper, dwz als het niet te vies is. Maar dit is een beetje meer dan dat. Heel leuk!

Anoniem zei

Wandelen heerlijk ,maar weet u dat het bewezen is dat als je naar de grond kijkt je eerder kunt vallen ,beter om recht voor je uit te kijken ,vraag maar aan een fysiotherapeut !

M.v.g Jan.

Dientje zei

Leuk idee. Ik raap vaak wat op, maar dan om in de afvalbak te gooien. Ook met dit gevonden spul kun je iets doen. En van die noodanticonceptie had ik nog nooit gehoord, haha. Nooit nodig gehad. Groet, Dientje

juffrouw Ooievaar zei

Leuk geworden, ik weet niet wat het is, maar bij ons zou je met gemak een boek vol aan gevonden voorwerpen
kunnen maken, echt heel jammer :(
Jou bladzijde is goed gelukt, die van het vogeltjes vind ik ook super.
Je foto’s van de vogels zijn prachtig.
Wij hebben een keer een putter in de tuin gehad.
Op dit moment krijgen we steeds bezoek van Vlaamse gaaien, ik heb al zes pindaslingers geregen ;)
Heel gezellig vogels in de tuin :)
Groetjes Anita

Bertiebo zei

Hoe verzin je het? Ik ben ook een struikelaar en kijk naar de stoep of de straat, naar beneden in elk geval. Maar wat jij allemaal vindt... ik vind het erg leuk bedacht en gemaakt

marga zei

Wat een leuk idee om op deze manier het probleem van zwerf vuil vast te leggen.
Groeten
Marga

Josephine zei

Het is een heel mooi lapje geworden. Er is inderdaad genoeg te vinden
langs de weg, en gelukkig kunnen creatieve mensen daar de charme van
inzien. Wel gekke gewaarwording dat lampje dat opeens ging knipperen.
Deze steekjes gingen een stuk aangenamer denk ik, gelukkig maar.

Floor zei

Grappig wat je allemaal vindt tijdens zo'n wandeling.
Hier is het toch meer sigarettenpeuken en zakdoekjes.
Iets minder leuk om te gebruiken.
Zo heb je weer een origineel lapjes gemaakt.

Kitty zei

Ik ben dus niet de enige die eerder op de straat let dan op haar omgeving. Ik ben ook altijd bang geweest om te vallen, nu helemaal, want ik word toch langzaamaan wat kwetsbaarder.

Aan jouw creatieve pagina te zien heeft dat omlaag kijken dus ook zijn voordelen ;) Hartstikke leuk!

Knutselpret zei

Wat leuk zeg en ja wat ligt er veel op straat. Zeker als je eens goed om he heen kijkt. Je hebt het weer mooi gedaan

Marguerite zei

Ik zou zoiets niet verzinnen. Maar wat is dit leuk.