dinsdag 27 februari 2024

100 dagenboek 8


Bladzijde 8

Deze bladzijde hoort bij bladzijde 7, "mijn wandeling naar het dorp". En is eigenlijk een soort aanklacht tegen al het zwerfvuil dat ik vond (en dan heb ik echt heel veel niet meegenomen) Met mijn vrijwilligerswerk voor NDCE, een natuur , duurzaamheid, en cultuur organisatie die lessen voor basisschoolkinderen verzorgd organiseren we op 22 maart weer de jaarlijkse zwerfvuilactie voor basisscholen. Kinderen gaan dan in de buurt van hun school zwerfafval opruimen en we hopen natuurlijk op wat bewustwording van dit probleem. Dit jaar dagen we ze uit om met dat afval kunstwerkjes te gaan maken in de klas. Inmiddels doe ik dat dus ook al op mijn manier door er textiel bladzijden mee te maken in het 100 dagenboek.

Dag 1

Strookje vastzetten en de compositie neerleggen. 
Zie je dat oortje linksboven, de tijdgeest gevangen, een reflectie stukje uit een trapper....en een ijsstokje in februari?


Dag 2 en 3

Ik zette de stukjes afval vast, maar vergat de foto's te maken. Ik werkte weer met rood en zwart borduurgaren. Het resultaat:


Samen zien de pagina's er zo uit.
Zie ik nu goed dag bladzijde 8 te klein is?
(!@$#@$^%^&***&&) 
Nou dat los ik later op, ga het niet opnieuw maken.....


8 bladzijden klaar, nog 12 te gaan. t gaat nog steeds voorspoedig. 
Wordt vervolgd. Conny

 

13 opmerkingen:

miekequilt zei

Goede organisatie waar je bij werkt. Er ligt werkelijk overal zwerfvuil. En ik vind dat je het weer mooi verwerkt hebt. Je vindt vast wel een oplossing om deze bladzijde op maat te maken. Misschien vind je wel een strookje stof.

Bertiebo zei

Mooi om kinderen in te schakelen bij het opruimen.

Kitty zei

Zo wordt afval opruimen een stuk leuker voor de kinderen. En je hebt een mooi voorbeeld voor ze gemaakt. Met die te kleine bladzijde komt het vast wel goed.

Floor zei

Leuk dat reflectie stukje.
Kan me niet voorstellen dat ik hier zoveel spulletjes vind.
Wel blikjes, kauwgom en peuken :-)

Knutselpret zei

Zo jammer dat mensen zoveel troep achter laten. Ik verbaas me er elke dag over

Annelies zei

Ja, wat kom je toch veel zwerfafval tegen. Zo jammer.

juffrouw Ooievaar zei

Het zijn rommeltjes van de straat, maar jij hebt er wel kunst van gemaakt want het zijn leuke bladzijdes geworden.
Tja dat zwerfvuil, ik erger mij er dood aan. Als je vaak naar buiten gaat met de hond, zie je misschien wel meer zwerfvuil als goed voor je is. Dan maar weer opruimen voor zolang als het duurt is het dan weer netjes.
Groetjes Anita

Hannie de Beer zei

Een goede daad , het zwerfvuil opruimen , eigenlijk te gek dat het nodig is? Voor jou zijn het ook bijzondere boekpaginas!

Janny zei

Je moet er wel oog voor hebben, ik zie meestal alleen "rommel" waar ik niks mee kan. Jammer dat er zo veel op straat terecht komt.

Marthy zei

Leuk projectje. Wat je al niet tegenkomt al je goed kijkt.

Dientje zei

Zwerfafval is een probleem. In ons dorp zijn diverse prullenbakken weggehaald. Zouden niet worden gebruikt. Euhhhh, zaten altijd vol. Nu een troep overal en hondenpoepzakjes worden in de goot gegooid of in de bosjes of niet meer oprapen van de poep. Maar soms vind je leuke dingen. Groet, Dientje

Josephine zei

Het zijn twee fraaie bladzijde geworden, mooie vormen kwam je tegen.
Hier in het dorp houden ze ook af en toe van die dagen dat de jeugd
net vuilniszakken alle rotzooi gaan rapen. Echt onvoorstelbaar hoe
snel zo'n vuilniszak vol is terwijl op het eerste oog het mee lijkt
te vallen. Prima idee om de jeugd uit te dagen iets creatiefs met
het afval te maken. Ook goed om hun fantasie een beetje te stimuleren,
en te ontdekken. Want dat ontbreekt nogal eens bij jongelui.

Judy zei

Goede actie om kinderen erbij te betrekken. Je maakte leuke bladzijden met het afval!