zaterdag 10 februari 2024

Stempels

In het winternummer van het blad vezel stond een leuk idee.  
Zelf stempels maken. 
Echt weer iets om even uit te proberen. 
Ik bestelde een stukje dun foam een zocht wat resten hout.
Contactlijm hadden we nog in huis.  



Het foam laat zich prima knippen.  
Wel met een kleine scherp schaartje voor de kleine delen. 
Ik doe naar wat.
De lijm een nachtje goed laten drogen. 
En dan heb je zomaar ineens een stel zelfgemaakte stempels. 

Even uitproberen met acrylverf op papier.

Wat patronen maken door de afdruk te herhalen.


Leuk voor collages of met textiellijm misschien ook wel op stof. 


Dat was weer een leuk experiment. 

Gezichtje. 

Ik zat aan tafel (waar een quilt op ligt) en zag ineens een gezichtje....
Zien jullie het ook? Een oog en mond,  beetje en profiel.


Fijn weekend,  groetjes Conny

 

10 opmerkingen:

miekequilt zei

Altijd leuk, zelf stempels maken. En jij kan ze vast wel ergens bij gebruiken.

Elizabeth zei

Je hebt meteen een hele mooie verzameling stempels. Ik houd wel van dit soort grafische motieven.

Floor zei

Wat leuk om op deze manier zelf stempels te maken.
Daar kan je eindeloos op doorborduren.
Kan je vast goed gebruiken.
Een gezichtje kan ik nergens ontdekken....

Janny zei

Leuke stempels, altijd wel ergens toepasbaar. Ik zie het gezichtje, grappig.

Knutselpret zei

Nou wat gaaf zeg en zoveel verschillende. Nou daar kun je je goed mee uit leven.

Josephine zei

Ja dit is een heel leuke manier van stempels maken, een paar jaar
geleden heb ik er ook een aantal op deze manier gemaakt. Ook heel
leuk om te doen met en met een zeer snel mooi en leuk resultaat!!!
Mooie motieven heb je geknipt!!!

Marthy zei

Ik heb het ook weleens geprobeerd maar heb dan weer geen fantasie om leuke motieven te maken. Die van jou zijn heel leuk.

Judy zei

Mooi! En je kunt ze vast goed gebruiken! Ik zie het gezichtje!

Hannie de Beer zei

Leuk,hè om zelf stempels te maken . Ook op stof gaat het geweldig! Bij de cursus Quilten Speciaal hebben we het ook geleerd .
En ik maak er nog veel gebruik van!

Yvonne zei

Ja, ik zie het gezicht ook, wat bijzonder!

Wat een leuke stempels heb je gemaakt, ik bewonder altijd jouw creativiteit, wat je ogen zien dat maken je handen, knap hoor!